Monday, May 21, 2012

SAMPAI HATI PAKCIK


uikss??

sampai hati pakcik
dah tahu pakcik nak jalan jauh
pakcik tak nak patah balik
bukannya jauh lagi pun masa tu
pakcik memang saje kan
nak bagi saya pergi ke pulau kapas dengan linangan air mata

sampai hati pakcik
bukannya pakcik tak tahu
yang handphone tu penting
walaupun cap ayam
nokia
connecting people
connecting me and him
dah la ni minggu-minggu terakhir dia kat sini
phone pulak lesap

sampai hati pakcik
semalam bila call pakcik suh amik kat shah alam keesokkannya
semangat saya bangun pagi-pagi pakcik
ayam tak dan kokok lagi saya dah bangun siap-siap nak pergi shah alam
pakcik ingat dekat ke shah alam dari puncak alam tu
jauhhhh pakcik
dah la 2 jam nak boleh dapat bas U90 tu

sampai hati pakcik 
sesampainya saya di seksyen 2
saya call pakcik
pakcik kata yang pakcik kat KB lagi
jumaat ni baru balik
agak-agak apa perasaan saya yea pakcik

sampai hati pakcik
pakcik tahu tak tambang pergi balik RM6
saya dah la tinggal beberapa ringgit je dalam purse
tapi saya gigihkan jugak pergi mengenangkan phone saya tu
tapi
ini balasan pakcik kat saya?

sudahlah pakcik
gara-gara pakcik
saya kena beli sim card baru
tapi
syukur jugak
gara-gara pakcik
ada orang tu mati kutu jugak lah nak cari saya
barulah terasa diriku begitu berharga baginya
:3

p/s : pakcik yang dimaksudkan adalah driver bas persiaran yang bawak class aku gi pulau kapas aritu. aku tertinggal phone kat lam bas tapi boleh lak pakcik tu wat banyak songeh. grrr~ sampai skang tak dapat phone tu balik. TT____TT


p/s/s : baru balik dari pulau kapas ni. sampai sini kul 4 pagi tadi. memang flat sesangat. gambar pulau kapas, tungguuuuuuuuu~ hehehe


[ked's sketching]

5 comments:

  1. sape la pakcik tu ked??akak tertanya-tanya sampai ke akhir cerita da ni...hehehe..;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak nasha..
      pakcik tu sebenanye driver bas yang bawak saye gi pulau kapas tu..
      huhuhu
      lupe lak nak mention sape pakcik tu..
      kikiki

      Delete
  2. tu tandanya nak kena beli Iphone atau tepon canggih-manggih tu hehe...mesti hitam berkilat ni balik dari pulau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wuuu~
      takde dwet la nak beli kak faye..
      ade orang tu kate nak bagi hantaran kat saye..
      so, tunggu je lah phone hantaran tu..
      huhuhu

      saye yang dah sedia gelap ni, makin terserlah kegelapannye..
      ukurlah sendiri..
      kikiki

      Delete

Feel free to drop your comments here! :)