Sunday, May 6, 2012

MIMPI? APAKAH MAKSUDNYA?


uikss??



mimpi? aku bukanlah jenis manusia yang suka menafsir mimpi. sebab bagi aku, mimpi ni mainan tidur je. umpama tidur sambil memeluk teddy bear, pastu kite main ngan teddy bear tu diluar sedar. hahahaha. cam tu lah ibaratnye.

tapi sem ni, aku ade sorang roommate. kak jibah namenye. kak jibah ni suke sangat tafsir mimpi die. makenye, aku pon dok terikut-ikut jugak la memikir-mikir aku mimpi ape semalam pastu google cari maknenye. hehehe

malam semalam, aku mimpi aku bunuh ular. ular tu kecik je at the beginning. maksudnye, mase aku jumpe ular tu kat sinki, kecik je. macam ulat tu hah. tapi, bile aku pasan yang die tu ular, aku jerit panggil ayah aku. then, ular tu tetibe mengganas cam angse ganas. aku pon ape lagi, amik gunting, aku pegi gunting ular tu, start dari ekor. pastu, ular tu pon mati. tapi aku tak puas hati, aku kerat jugak kepale ular tu sebab takut-takut kalau die hidop lagi sebenarnye. mase kerat tulah aku pasan yang kepale ular tu besar tetibe. ah sudah.. kenape ek? dah macam ikan tongkol dah aku tengok. huhuhu.. hebat tak imagination aku lam mimpi?

bangun pagi, aku wondering ape maksudnye. aku pon google laa. tapi takde satu pon yang menepati kes aku. ade yang aku jumpe, kalau kite bunuh ular ni, maksudnye kite berjaya singkirkan orang yang berdendam dengan kite. kalau kena patuk ular pulak, ade orang nak sihir kite. kalau jumpe ular pulak, ade orang nak pinang kite. tapi tengok pulak jenis ular tu camne. besar ke, kecik ke, hitam ke, bintik-bintik ke.. ah sudah, dah jadi complicated dah nak tafsir mimpi ni..

sudahnye, aku malas dah nak fikir. lagipun, mimpi ni kan mainan tido. jangan kite terlalu taksud sangat menafsir mimpi. takut lame-lame boleh terpesong pulak sebab dok percaye ramalan kan?


[ked's skecthing]

1 comment:

  1. adik akak pernah mimpi macam tu, baru2 ni. dia lelakilaaa...dia mimpi ada ular datang, lepas tu lawan2 dia berjaya kalahkan ular tu. bila tanya dengan sorang lagi adik lelaki, biasanya tanda mimpi tu kita berjaya patahkan apa2 ilmu atau sakit atau berjaya hadapi halangan yang kita hadapi. kebetulan mmg dia sakit, lepas mimpi tu...mcm ada kurang sikitla sakit dia.

    ReplyDelete

Feel free to drop your comments here! :)