Wednesday, May 9, 2012

JANJI SEORANG BAKAL IBU DI MASA HADAPAN


uikss??

Panassss!! Well, rumah aku kan takde internet, so, aku agak lambat la nak taw perkembangan cerita-cerita panas kat Malaysia ni. Then, petang tadi, aku pegi la rumah classmate aku, si mell and the geng. Ingat nak update blog sebab tadi aku dapat entry baik punye dari faris. Tapi, bile aku log in facebook, aku ternampak satu video yang berjaye menyentuh naluri keibuan aku yang ganas nih.

Subhanallah.. mengucap panjang aku bile tengok video tu. Terus mengalir air mata, bagai turut sama merasai keperitan yang di alami oleh baby tu. Aku baru ingat nak share kat blog ni, tapi, dah kena remove kat youtube.

Hah, kalau korang nak tengok video tu, carilah kat facebook. Kompem ramai yang share video tuh. Hah? Blur aku cakap pasal ape ni? Aku tengah cite pasal perempuan tak berhati perut yang pukul-sepak-cubit-tendang-lempang baby tu laa. Haaa.. mesti korang dah pernah tengok kan video tu.

Ya Allah.. Serius rase nak hantukkan je kepale perempuan tak berhati perut cam tu kat dinding. Biar die rase ape yang budak tu rase. Tadi tengok berita, baru aku tahu yang kes tu dah lame rupenye. Tahun lepas lagi. Perempuan yang tak berhati perut tu mak budak tu rupenye. Masya Allah, teganye seorang ibu kandung buat anak sampai macam tu skali. Apelah dose budak kecik tu? Darah daging sendiri tu. Agaknye kalau anak orang lain, tak taw la pulak die nak wat ape. Kite pulak yang kesian kat anak die.

Takut pulak aku. Takut kalau-kalau aku bertindak diluar kawalan macam perempuan tu. Ya Allah, jadikanlah aku bakal ibu yang baik untuk anak-anakku nanti. Supaya mereka bahagia dengan ku dan supaya aku dapat memikul amanahMu dengan jayanya. Berikanlah aku tahap kesabaran yang tinggi dalam membesarkan mereka dan jadikanlah mereka anak yang soleh, baik tingkah laku serta elok budi pekerti. Supaya aku berbangga dengan kehadiran mereka dalam hidupku dan tidak akan mensia-siakan anugerah yang tak ternilai Mu ini Ya Allah. Aminn..

Eceh, awal nau berdoanye. Nikah pon tak lagi, dah berangan-angan nak jadi ibu bagai. Oh, please la Afiqah. Jangan feeling lebih-lebih boleh tak? Hahahaha..

Kepada sume bakal-bakal ibu suatu hari nanti, walau sebesar mane pon dugaan dan tekanan yang kite hadapi, jangan sesekali lepaskan pade anak kite. Apalah dosa mereka terhadap kite? Sanggup kite sakiti jasad yang kite dah kandungkan 9 bulan 9 hari tu? Aku tak sanggup. Bersabarlah dan minta pertolongan dari yang Maha Esa. Sesungguhnya, hanya pada Dia sajalah kite sepatutnye meluahkan rasa sedih, marah dan gembira. Dekatkanlah dirimu padaNya. Nescaya, hati kite akan jadi lebih tenang dan masalah pun akan dilihat lebih ringan. J

Qila, umi janji yang umi takkan buat Qila cam lam video tu taw. Qila jangan risau ek? Ahaks! Tak leh blah seru name anak mase depan kat sini.

semoga aku dapat jadi setabah ibuku di masa akan datang. 

dan semoga anakku secomel dan sebijak dan seramah budak ni nanti.. hahahahaha




[ked's sketching]

7 comments:

  1. kelas kau jah dengan nama anak gitu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..
      nak wat camne dah papa die nak camtu..

      Delete
  2. aku dah terbau2 nasi minyak la plak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. doa2 la ek.. hahaha
      woi! lame menyepi.. update la blog ko tu..

      Delete
  3. Jgn lupa jemput akak mkn nasi mnyak yea... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh kak, lambat lagi laa..
      hehe
      doakan jodoh saye ngan die..
      aminn..

      Delete
  4. haha,qila & umi..aminnn umi.kemain family planning ye.heheh

    ReplyDelete

Feel free to drop your comments here! :)