Wednesday, October 5, 2011

KEM PEMBANGUNAN INSANIAH FPHP UITM SHAH ALAM

uikss??


mesti korang tertanye-tanye kan mane aku pergi since jumaat aritu tak update-update blog ni? haa, meh sini aku nak jawap. aku kene join kem pembangunan insaniah fakulti aku la kat kem lembah genting. perghhh! tolong jangan bayangkan suhu kat tempat tu same cam kat genting yea. name je lembah genting. tapi tak macam genting pon. huhuhu


meh aku citekan serba sedikit tentang aktiviti kitorang sepanjang 3 hari kat sane.

DAY 1
  • kitorang sampai petang so malam tu la baru ade aktiviti dan aktivitinye ialah, NIGHT WALK! 
  • memang sangat challenging night walk tu sebab kitorang terpakse naik bukit yang cerun + redah air sungai yang dalam lagi sejuk pada pukul 12 pagi!
  • the best part is kitorang sempat lagi wat unggun api atas bukit tu!
  • aku baru taw ek yang ade certain plants glow in the dark! subhanallah. cantik giler! thanks to farith sebab tunjukkan bende tu sume kat aku.
  • boleh pulak diorang wat gimik yang ade 2 budak hilang mase night walk tu. kesimpulannye, kitorang kena tahan kat dataran sampai subuh, tunggu sampai diorang jumpe budak tu. demm!

DAY 2
  • pas bekpes, dapat la tido jap. topup tido semalam yang tak dapat tu. pastu ade jungle tracking lak. kali ni kitorang kena masak lam hutan. 



  • dah siap masak tu ape lagi, masing-masing kebuloq cam tak makan setahun, nasik yang separuh masak pon licin kitorang bantai. apetah lagi sardin cap ali sham yang aku tak penah taw pon kewujudan brand tu.
  • petang tu plak, kitorang ade rempuh halangan ngan explorace. terbaekkk la! habis baju bersalut lumpur. abes sume tu, kitorang gi bermandi manda kat sungai. wee!!

  • eh, lupe lak nak cite yang before gi men lumpur tu, kitorang sume kene wat take cover. alah, yang macam kat gambar bawah ni. sangat demm okey? dah la mase tu tengah panas terik! baru lepas lunch lak tu. memang masing-masing peluh menitik-nitik ke lantai la jawapnye.

DAY 3
  • last day! before balik tu sempat lagi kitorang men perang-perang. sumpah best giler! masing-masing pasang strategi nak attack plus rampas bendera group lain. yang tak leh blah tu, ade pulak group israel! dah name pon group israel, keje diorang mesti la wat rampasan terhadap bendera-bendera kitorang.
  • pastu, sambung men tarantula lak. haa, game ni siyesly memang memerlukan semangat kerjasama yang tinggi woo. tengok pon dah seram!
  • abes je tarantula, ucapan penutup bagai, ape lagi, blah la! hahahahaha. tata kem lembah genting!

p/s : lame kan aku tak update blog? mesti korang rindu kan? hahahaha. don't worry! i'm back!

[ked's sketching]

2 comments:

  1. ok lagi mkn sardin.ktorg pny kem dlu ciap suh sembelih ayam sendiri lg.aku yg tgk aym sembelih+cbut bulu+siang smpai tak lalu mkn..hoho

    ReplyDelete
  2. eeeeeeeee..scary nye! seb bek kitorang die x suh wt cmtu..siang ikan sardin je..hahaha

    ReplyDelete

Feel free to drop your comments here! :)