Friday, October 7, 2011

BAJET 2012

uikss??

yea. maka tamatlah sudah pembentangan belanjawan 2012. dengar-dengar, orang gomen dapat banyak benefits lam bajet kali ni. yes! seb bek ibu aku keje gomen. so, ngan anak-anak beliau terjamin skali. ahaks!

dah-dah, tak yah cite pasal bajet 2012 yang aku sure 1 malaysia tahu. meh sini aku nak cite pasal bajet october 2011 aku ni pulak. haaa, aku, student yang sangat memerlukan pembentangan bajet untuk diri sendiri. muahahaha. puncanye ialah,


yea. tidak ragu-ragu lagi. ini merupakan jumlah current cash yang aku ade skang sementare dalam account bank aku ade la lam 7 hengget lebih lagi. dengan duit sebanyak ini lah aku nak survive sementara tunggu loan PTPTN yang dijangka paling awal masuk 21 hari bekerja selepas tarikh penghantaran borang iaitu pada 30 september yang lalu. hah, kire lah sendiri bile agak-agaknye duit aku masuk sebab aku paling benci mengire. hahahahaha

dek kerana malu nak mintak duit kat ibu (sebab anak sulung kene tunjuk yang die ni boleh berdikari), maka, terjadilah pembentangan belanjawan AFIQAH KHAIRUDDIN bagi sesi october 2011.

  1. bajet makan terpakse cut sebanyak 5 hengget sehari atau dalam bahase mudahnye, sekali sehari. (bekpes kat fac terpakse lah dilupekan)
  2. kene gerak gi kelas awal sebab nak naik bas free. (kalau tak kene bayar 2 hengget kot untuk kad bit bit sehari)
  3. megi, biskut dan milo merupakan makanan ruji utama bermula hari ni.
  4. balance kedit celcom ade la lam 68 sen manakala maxis kaye sket. ade RM3.11 ag. so, aku hanye akan balas mesej-mesej yang penting sahaja. sebarang pertanyaan cam, "beb! camne degree?" dan sewaktu dengannye, sile PM inbox facebook aku. 
last but not least, sape-sape ade taw tak mane-mane contact number ah long yang friendly sket? untung-untung boleh ler pinjam seratus dua! ahaks!

p/s : yuran konvo pon tak bayar lagi. adeyy! sedih je bile ibu suh balik rumah awal sket, boleh cari baju cantik-cantik untuk konvo. ibu, daripada spend duit untuk baju tu, baik lah kak long bayar duit buku arab ngan event, beli seluar slack untuk housekeeping dan duit elektrik. waaaa~~

[ked's sketching]

4 comments:

  1. wey cianny ko..awat xcter td?

    ReplyDelete
  2. sebab segan nak cakap bile ko kate saving ko pon sket jep..hehehe

    ReplyDelete
  3. alaa no hal la..ko nk tgu pt msuk lg da la lmbt.nt aku pm kt fb.

    ReplyDelete
  4. x pe2..tengs for your concern..aku dah reply msg ko kt fb..ngeh3

    ReplyDelete

Feel free to drop your comments here! :)