Friday, October 7, 2011

SHARING IS CARING : ABOUT TUDUNG

uikss??


salam jumaat sume!! kat sini aku nak share something sket. pasal tudung. iye. tudung. alah, yang korang tengah pakai skang ni la (if pakai la. laki kalau sape pakai tudung memang nak kene back hand ngan aku ek!). 
okey. aku kat sini dah malas nak bangkitkan pakai guideline bertudung yang aku rase sume orang dah tahu since kite belajar subjek agama Islam lagi kat sekolah tapi ramai yang buat-buat tak tahu, sebab aku sendiri pun masih memperbaiki dress code aku, cuba untuk jadi yang terbaik, tapi tulah, orang kate slow-slow la kan? mudah-mudahan. aminn.


kepada mereka yang telah memilih untuk tidak bertudung tu, aku hormati keputusan korang. yelah, apelah hak aku untuk force korang untuk pakai tudung kan? aku pon tak lah memilih untuk berkawan dengan mereka yang bertudung je. member-member aku banyak jugak yang terdiri daripada mereka yang tidak bertudung. same je kot aku rase. 


cume kan, ade satu bende la yang aku harap sangat, korang dapat hormat tuntutan agama ni iaitu, kalau masa kelas agama tu, jangan la pakai tudung dalam kelas. chopp!! jangan salah faham ek? aku bukan tak kasi korang pakai tudung lagi-lagi dalam kelas agama, tapi, pakailah siap-siap before datang kelas bukannya DALAM kelas baru nak pakai. ek? boleh tak? tak berat sangat kan request aku ni kan?


bukan ape, ntah, aku rase cam tak suke tengok la. tak salah kalau korang pakai dulu before datang kelas tu kan? lagipun, rambut tu kan apart of our aurat. tak malu ke kalau kite pakai tudung depan mereka yang bukan muhrim macam tu je? at least, pegi pakai kat lam toilet ke or kalau nak tanggal jugak pastu, pegi la kat tempat yang tertutup. tu nasib baik sekelas ngan sume muslim. kalau yang non muslim nampak, korang rase ape yang akan diorang pikir pasal agama kite? kan? 


aku, as a perempuan sebenarnye malu dengan situasi macam tu. rase cam jatuh harge diri ni. adehhh!! korang, boleh tak ek? aku mintak sangat-sangat. jangan wat camtu lagi taw? lagipun, tak salahkan kalau kite buat bende baik walaupun untuk sejam dua? 


p/s : sekadar peringatan kita bersama. aku pun bukannya insan yang kamil.


[ked's sketching]

4 comments:

  1. aku suka pompuan pakai tudung.
    asal kau letak gambar awek aku weh

    aku tak pernah tengok lagi citer tu.
    heheh.
    macam tak best je.

    ReplyDelete
  2. weh, awek ko ke? sorry laa..aku igt gmbar aku tadi..hahahaha

    cheese! brani ko kutuk cite fav aku? kompem ko nyesal di kmdian hari nanti..hahaha

    ReplyDelete
  3. mmg betol r.. ak pun cam sakit hati je lau tgk org yang dsebutkan kat atas tu.. hmmm.. ape la nak jadi -,-"

    ReplyDelete
  4. ntahla syafiqah..manusia akhir zaman katenye..

    ReplyDelete

Feel free to drop your comments here! :)