Friday, August 5, 2011

SENDA PAGI : LAIN KALI NAK PEKENA ORANG BAGI SALAM DULU

uikss??


salam 5 ramadhan. pagi-pagi ni aku dah kene bangbangboom ngan member aku amy. tapi malangnye, niat murni die tu di fire balik oleh aku. muahahahaha


citenye camni, tadi aku ade nampak satu notification nek. die kate yang amy ni ade tagged aku dalam post die. aku pon tengok laaa. korang taw die tagged ape kat aku?






tanjat boboi taw! kang sume orang datang umah aku mintak dwet raye! kalau aku tengah minum air mase tu, kompem tersemboq dah kat depan laptop ni hah. aku pon ape lagi, beta la ngan die. bile mase lak dapat dwet raye ni? takde lak ayah aku cakap pape kat aku. aku baru teringat. ni mesti kes yang PM nak kasi duit raye kat peneroka felda tu. aku explain balik kat die. die tak caye. die kate sume penoreh, petani, peladang, penyamun, pe-pe sume skali lah. berat la gitu. last-last aku suh die google. then, die pon jumpe la ni,


petikan daripada berita harian :



Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, hari ini mengumumkan kesemua 112,635 peneroka Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (FELDA) akan menerima wang Hari Raya membabitkan peruntukan berjumlah RM42.6 juta.

yes! aku menang! muahahaha. tu lah, serang aku tak wat research dulu. kan dah terkene balik kat diri sendiri. situation kitorang ni boleh la di ibaratkan, zwan(MELODI) nak pekena rafidah ibrahim, tapi last-last die pulak yang terkene. hakhakhak http://www.emocutez.com 

moral of the story, sile wat background research dulu yea sebelom kenekan aku. hahhahaaha. chillex noo amy. mish u lalink!


p/s : aku bukannye anak peneroka felda, anak penoreh getah je. hehehe


digital word sketching by ked

6 comments:

  1. untung jadi peneroka FELDA..heheh

    duit raya ?? hik3~

    ReplyDelete
  2. @senyumSOYA : alamak! sy bukan orang felda..hehe

    ReplyDelete
  3. @nur syuhada : kalau nak pekene orang, ade je ideanye..hehhe

    ReplyDelete
  4. kwang3.. he3. tp untung kn jd ank felda..

    ReplyDelete
  5. @miss dynda : btol3..byk kemudahan yg leh dapat..

    ReplyDelete

Feel free to drop your comments here! :)