Tuesday, August 2, 2011

TRAVEL WRITTER WANNABE

uikss??


semalam aku ade bace 1 iklan ni kat harian metro. BENGKEL TRAVEL WRITTING anjuran NSTP. siyes nak sangat joinnnnnn!!! kalau tak mengenangkan fee die 350 hengget plus takde accomodation nak gi kat bangsar sane tu hah, dah lame aku joinnnnn!!!


siyes aku teringin sangat nak wat travel blog sendiri, travel log ke, travel guide ke, hape-hape jela yang berunsurkan travel nih. sebab aku minat tengok tempat orang. semenjak aku masuk dalam industry pelancongan ni, tu la passion aku.


then, aku gak minat menulis. err, lebih kepada merapu sebenanye. hehehe. aku teringin nak tulis pengalaman-pengalaman aku sepanjang aku penah gi travel ni, tapi tu la, bile 80% daripada badan aku ni dikuasai dengan perasaan malas, memang tak jadi la mende tu kan? atas sebab minat ni jugak la, aku dengan beraninye mintak nak wat internship kat karangkraf. aku nak mintak masuk bahagian LIBUR. kot-kot la aku diberi peluang untuk mencoret sesuatu kat magazine tu. tapi, haram tak dapat. diorang nak orang yang ade background dalam writting ni. dah takde rezeki aku kan? nampak tak kat situ, betape minatnye aku lam dunia writting ni.


trip sem 5 : bandung & jakarta

trip sem 3 : penang

trip sem 4 : KLCC & melaka
trip sem 2 : MAA & MaTiC


huhu. sebenanye, tu bukan la alasan kan? nak 1000 daya, tak nak 1000 dalih. banyak lagi cite-cite aku yang tak tercapai. tunggulah bile dah pegang duit sendiri nanti. macam-macam course aku amik. ganbatte!!


digital word sketching by ked



No comments:

Post a Comment

Feel free to drop your comments here! :)