Thursday, August 4, 2011

ANTARA BLOG DENGAN FACEBOOK

uikss??


salam 4 ramadhan! perghh. tajuk tak leh blah. ni dah boleh wat novel ni. hehehe. okeh3, arini aku nak share ape erti facebook ngan blog lam kamus hidop aku. wah, cam ahli falsafah la plak. ngehngehngeh



okeh. kite tengok facebook dulu ek. facebook ni ibarat cam henfon aku. segale friends yang ade kat dalam account facebook aku, sume friends aku kat dunia nyate. aku gunekan facebook ni pon sebagai medium untuk berinteraksi ngan member-member aku. korang pon mesti macam tu gak kan? henfon aku skang ni, mane pakai kredit sangat. kadang-kadang, kalau takde kredit sangat pon, aku wat kredit advance. kalau ade pon, bukannye luak kan? ape-ape pon orang sume mesej aku kat facebook. tu lah erti facebook bagi aku. 


then, kite tengok blog lak. blog ni tempat aku nak express feeling aku. kalau kat facebook, besenye aku akan tulis sket je. contohnye macam aku hepy ke. tapi tak details. yang version details punye, aku akan tulis kat blog. hehehe. baru ade privacy sket. lagipon, melalui blog ni lah aku dapat kenal 1 komuniti yang asing bagi aku. rate-rate readers/follower aku ni bukannye atas dasar kenal same kenal. kalau ade pon tak sampai seploh orang aku rase. tu yang aku suke tu. kite dapat kenal someone yang kite tak penah kenal pon sebelom ni, dengan lebih dekat kan? yelah, rate-rate bloggers kan lebih suke cite pasal personal diorang kan. kadang-kadang, bile kite bace blog orang tu, baru kite taw yang kite ni sekampung ngan die, sekampus, silap-silap sekepale pon ade. blogging skang ni pon dah jadi satu kemestian aku. kalau sehari tak update, rase cam resah gelisah. kalau facebook tu, seminggu tak update status pon tak pe. ahaks! 

kat sini sebenarnye, aku nak berterima kasih banyak-banyak kepada komuniti bloggers ni yang sudi menerima aku dalam kelompok korang. tanpe korang, sape lah aku kan. oleh itu, mari lah kite same-same kekalkan suasane aman damai kite semase berblogging ni. aku tak nak kite berpecah belah. kite kan kawan? hehehe. kadang-kadang bile aku bosan, aku bace entry-entry korang yang klakar-klakar tu, jangan pelik la kul 2,3 pagi aku leh gelak sorang-sorang. sedikit sebanyak, entry-entry korang banyak menghiburkan hati aku. mekasih banyak-banyak yea.

hah, tu lah erti blog dan facebook bagi aku. korang pulak?


digital word of sketching by ked

No comments:

Post a Comment

Feel free to drop your comments here! :)