HAA.. TULAH. MAKAN MENGKARUNG LAGI..

10:55:00 AM


uikss??


can you spot the not? perasan tak apa yang ganjil kat muka si kenit ni? haaa.. kalau tak nampak aku tak taw la tu. siap buat arrow lagi nak bagi korang nampak. hikhikhik. 

yezza. muka kenit bengkak. tak taw kenapa. bangun-bangun pagi aku tengok dah bengkak dah. aku rasa ada nanah kot dalam tu. si kenit selalu garu kat tempat bengkak tu tapi tak kuat mana la. 

orang tua-tua kata, kalau bengkak macam tu, sebab kucing tu makan mengkarung. tak taw la betul ke tak. nenek aku la cakap. aku ingat lagi bila kucing aku dapat mengkarung, dia buat main. sekali nenek aku suruh jauhkan mengkarung tu dari dia. nenek aku kata nanti mulut kucing buruk kalau makan mengkarung. aku pun tak taw la apa yang ada dalam badan mengkarung tu yang boleh buat kucing sampai bengkak-bengkak muka diorang. huhuhu

kesian si kenit. kurang aktif dah dia arini. aku nak snap gambar dia pun malu-malu kucing.



ololo.. sakit ea? ciannya diaaaa.. takpe kenit. berehatlah. nanti dah sembuh boleh main balik ea. dan kepada semua kucing dalam dunia ni, jauhkanlah diri anda dari mengkarung! 



[ked's sketching]

You Might Also Like

3 Comments

  1. Ooo..ye ke..k lin pon x tau lak klw kucing main mengkarung leh bengkak2..

    Tp sian la kenit ked tu..muke pon nmpak sedey je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. main takpe lagi kak lin..
      bile makan yang jadi buruk mulut die tu..
      hari semalam ngan pagi ni kemuncak die sakit.. melepek je atas lantai.. sket pun tak nak main.. sakit tak tertanggung sakait agaknya..
      ni tadi, bila saye sapu ubat, terus pecah bengkak tu.. keluar nanah berjejer2.. saye pulak yang nak muntah.. huhu..
      kenit lepak je pas tu.. boleh lari2 dah..

      Delete
  2. kucing boleh mati bila makan mengkarung..lebih2 lagi anak kucing. dh 4 ekor sudah mati sehari dua lepas dan lagi 6 ekor sudah tak aktif akibat ibunya bawak balik mengkarung.

    ReplyDelete

Feel free to drop your comments here! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SKETCH'S PATH

Daisypath Anniversary tickers