Thursday, August 2, 2012

MR. BRAIN AND LIE DETECTOR


uikss??

masa cuti dua bulan ni sebagai student, haruslah di isi sepenuhnya dengan menonton drama-drama jepun atau korea. tapi, oleh kerana aku lagi prefer tengok drama jepun dari korea, err, running man tak termasuk dalam drama yea, maka, haruslah drama jepun je yang berada dalam waiting list aku.

untuk japan actor, aku suka kazuya kamenashi. hah? tak kenal? alah, siapa yang suka tengok gokusen II mesti kenal dia. tak pun hot drama dia iaitu yamato nadeshiko. ahhh.. cair beb tengok dia. aku suka style dia yang cam cool-cool macho tuh. miaooww~

then, aku try la tengok one drama ni, mr.brain tajuknya. tu pun sebab member aku kata ada kame dalam cerita tu as guest. sekali aku tengok, best la pulak cerita ni. terus tengok sampai habis. hehehe


untuk mereka yang minat CSI and criminal minds, cerita ni memang sesuai ngan korang. ia mengisahkan sorang lelaki yang bernama tsukumo ryusuke (takuya kimura) yang pernah accident kena hempap besi billboard 3 tahun lepas, yang mana otaknya bertukar menjadi lebih aktif selepas kejadian itu. memang ajaib apabila dia terselamat kerana accident tersebut memang teruk. setelah dia pulih, dia telah menyambung pelajarannya dalam bidang brain study dan sekarang ni dia sudah berjaya menjadi seorang doktor in brain specialies ataupun colleagues nya menggelarkan dia sebagai dr. brain.

sikapnya yang suka mengkaji aktiviti otak manusia menyebabkan dia terlibat untuk menyelesaikan satu kes pembunuhan ini dan selepas daripada itu dia terus berkerjasama dengan polis untuk menyelesaikan segala kes pembunuhan yang berlaku pada ketika itu dengan teorinya yang based on behaviour of the human brain.

yang bestnya pasal cerita ini ialah banyak tips berguna yang kita dapat untuk menjaga otak kita selain info-info tentang otak. selain itu, kita jugak dapat belajar how to detect when people tell lie to you. hehehe. menarik tak?






maksudnya, kalau nak tengok orang tu tipu kita ke tak, pandang matanya ketika kita sedang berkomunikasi dengannya. kalau dia punya pandangan tu ke belah kanan, hah! confirm dia tengah menipu time tu. 

p/s : dah habis tengok mr. brain ni. mintak-mintaklah ada mr. brain 2. oh yea, kalau nak download this drama boleh cari kat sini ea. -- > http://www.dramacrazy.net/japanese-drama/mr.-brain/


[ked's sketching]

2 comments:

  1. lama dah tinggal drama jepun. just follow drama korea aje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jepun best..
      korea saye tengok running man je.. hehe

      Delete

Feel free to drop your comments here! :)