Wednesday, November 28, 2012

TERPAKSA DELETE CHAT BOX


uikss??

tadi view blog. pastu, aku pelik kenapa dok keluar pop up kaspersky meaning that dia ada detect malware kat blog aku. aku pun cuak giler la. matilah aku kan kalau blog aku kena virus. dok refresh 2,3,4 kali, aku dapat trace benda tu datang dari mana.


gosh! chat box aku kena virus rupanya! bahaya ni! nak tak nak, aku tak boleh buat apa. memang kena remove la chat box tu. then, aku refresh balik lah kan nak tengok ada lagi ke tak. rupanya ada lagi uolss! kat heartbeat punya iklan aku pulak. aduyai. sayang blog punya pasai, iklan hearbeat yang aku baru dapat kumpul 40 sen tu terpaksa la aku remove. hailaaa~

hmmm.. walaupun aku tak berinteraksi sangat dekat chat box tu, tapi tulah memori aku dengan blog ni. dari awal-awal pembukaan blog ni lagi aku dah pasang chat box tu. ntah berapa ramai dah visitor yang dah tinggalkan jejak kat situ. baik yang benar-benar blogwalking dan juga yang pasang iklan dekat situ. huhuhu

nak buat macam mana. benda kita tak expect. nasib baik taw awal-awal. kalau tak, tak pepasal pulak effect kat member-member blog aku yang lain. 

moral of the story, pasanglah kaspersky internet security kat laptop masing-masing. alah, mahal kejap je. janji security kita terjaga. kan kan?

p/s : ce uols tengok. ada keluar lagi tak virus alert tu? risau pulak i.


[ked's sketching]

1 comment:

Feel free to drop your comments here! :)