BILA AKU START MENGEMAS

1:01:00 PM


uikss??

bila aku start mengemas
pendrive yang 4 tahun hilang pon boleh jumpa
setelah melipat setimbun kain baju
barulah nampak batang hidung remote controller
tu lah bila aku start mengemas

bila aku start mengemas
baru lah tau beza bilik dengan hutan
apatah lagi kusyen dengan bantal
dan skaf kitchen adik aku ngan kain buruk
tu lah bila aku start mengemas

bila aku start mengemas
masa tu lah baru nak lupus kertas spm 2007
baru nak buang baju-baju mengandung ibu
fail-fail latihan diploma dulu
tu lah bila aku start mengemas

tapi
ada faedahnya bila aku start mengemas
terjumpa buku biodata adik aku
oh,
baru ku tahu,
beliau berkawan dengan adik kawan aku
kecil sungguh dunia ni kan?



[ked's sketching]

You Might Also Like

12 Comments

  1. bila i start mengemas... mahu semua barang yang tak berfaedah ku humban dalam tong sampah.. then laling ku akan berleter.. huhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. cam ayah saye lak, saye buang, ayah saye kutip balik.. dah, camne nak berkurang yang kat umah tu? huhu

      Delete
  2. Replies
    1. dunia ini serdahana kecil la kak nis..

      Delete
  3. Replies
    1. haha.. imagine la, taon 2008 ilang, 2012 jumpe balik..
      aku ingat dah lupus ke hape bende tuh.. huhu

      Delete
  4. yang paling best.
    bila kemas kemas.
    jumpa duit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu kalau kemas kat umah nenek aku..
      haaa~

      Delete
  5. Replies
    1. boleh tempah batu nisan la kalau terkubur tu zuan.. hahaha

      Delete
  6. haha lepas ni tolong kemas bilik org plak. mana tau bole jumpa pndrve org yg hilang last sem. ahak

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau ikot pengalaman aku, final sem nanti baru ko jumpe pendrive tu nisa oooii.. :P

      Delete

Feel free to drop your comments here! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SKETCH'S PATH

Daisypath Anniversary tickers