Sunday, February 19, 2012

MASYA ALLAH ! KECIKNYA DUNIA


uikss??



bace tak conversation tu? FYI, zaty tu member aku time kat dungun dulu and naak lak member aku time skolah dulu. tak sangke kan, diorang boleh lak jadi kawan kat melake. Masya Allah. keciknye dunia ni kan. member kau, member aku jugak. kikiki

korang penah tak kena camni? pegi mane-mane, then ade orang tanye, kenal tak si polan ni? eh, kenal-kenal! haa.. tu la kazen aku. laa, yeke? again, keciknye dunia kan?

itu tahan lagi, camne kalau korang leh jumpe awek someone yang korang penah admire. aku penah der. hohoho. mase tu aku part one. tahun 2008. tengah kutip duit aras mase tu. pastu, singgah la satu bilik ni. budak tu tegur aku dulu sebab aku pakai baju free yang aku dapat mase gi kem kepimpinan skolah aku dulu. 


" eh, kau dulu penah gi kem kepimpinan ketua rumah ke? "

" haah. kau penah gi ke? "
" tak. tapi aku tau la. hehe. by the way, aku budak semsas. "

" yeke? eh, kau kenal tak budak semsas ni. blablabla namenye."
" laaa.. ape lak tak kenalnye. pakwe aku tu. "


gulp! pakwe die rupenye. aduyai. malu aku. nasib baik aku tak tanye lebih-lebih. dan skang ni, budak yang aku tegur tu dah jadi member aku pon. tapi tu cite lame okey. hahahaha

second, dari member boleh jadi sedare. asalnye aku kenal ngan adda ni mase praktikal dulu. adda ade gitaw yang kampung die kat balik pulau. sedaerah ngan kampung aku. so, mase raye taon lepas, adda pon datang la beraye ke umah aku ngan family die skali. biase lah, bile orang tua berjumpe ngan orang tua, diorang akan berborak-borak bertanyekan asal usul dan kami yang muda ni hanye ternganga. borak punye borak, rupenye-rupenye adda ni sedare aku. cam ne tah tok die ngan tok aku ade family bond jugak la. hohoho. keciknye lah dunia kan? 

so, ape yang aku boleh conclude kat sini kan, berbuat baiklah ngan orang sekeliling kite sebab mane taw, ntah-ntah mak cik kedai makan yang kite penah kate kedekut dulu tu rupe-rupenye mak sedare laki kite, ataupun jiran sebelah umah yang kite selalu marah tu bakal jadi kakak ipar kite. kan? tak mustahil sume tu leh terjadi sebab dunia ni kan kecik je.

p/s : penah bace tak dunia ini serdahana kecil (DISK) by bahrudin bekri? cerita pasal setiap watak yang pada asalnya satu, tapi boleh berkait antara satu sama lain sama ada dengan sengaja mahupun tidak sengaja. 






[ked's sketching]

2 comments:

  1. hehehe...entah.
    kadang2 aku kata dunia ni besar
    kadang2 aku kata dunia ni kecil
    ikut situasi
    hehehe

    ReplyDelete
  2. pusing2 jmpa gak orng yg sama...huhu same situation mcm aku, last mbr yg aku tak brapa tgur kat poli dlu jadi one of my close friend kat uitm..haha

    ReplyDelete

Feel free to drop your comments here! :)