Friday, June 24, 2011

SEDANG BERKABUNG

uikss?? rabu lepas meninggalakan 1001 kenangan dan penyesalan terhadap diri aku. sobsobsobsob...






mane tak sedih, baby cat yang paling aku sayang da pergi menghadap pencintanya. aku rase, cam baru minggu lepas je aku wat entry pasal name2 baru yang aku kaci kat kucing aku. tapi, tak sangke. name tu hanye bertahan untuk beberape hari je.


the one yang meninggal tu BETO namenye. die meninggal pon atas kecuaian aku sendiri. kelalaian aku untuk mengingatkan ayah aku yang BETO tengah bermain2 di bawah kete sebelum ayah aku nak reverse kete tu. 










segale2nye berlaku ngan begitu pantas sekali. tibe2 aku terdengar suare BETO menjerit kesakitan. aku nampak BETO melompat2 menandakan kesakitan yang amat sangat. aku pangku BETO yang kesakitan mase tu. die nampak seperti sawan. 


aku tak taw nak buat ape mase tu. siyes! aku terpikir nak wat CPR je kalau tu lah yang boleh menyelamatkan BETO. aku tak taw die sakit kat belah mane. kalau manusie, kite boleh tanye. kalau kucing? 


YA ALLAH, Tuhan sahaje lah yang tahu camne perasaan aku bile aku nampak adik2 BETO, datang dekat die, jilat2 muke die. seolah2 memberi semangat pada BETO supaya terus kuat untuk meneruskan hidup.


namun, apelah daye kite untuk melawan takdir Ilahi. sudah di tetapkan bahawa BETO akan meninggalkan dunia pada hari tersebut. setelah beberapa minit bertarung nyawa, badan BETO mulai kaku. tiada lagi sebarang pergerakan yang berlaku. bile aku palingkan muke die, setompok darah kelihatan mengalir dari celah mulutnye yang terbuka.


INNALILLAHIWAINNAILAHIRROJIUNNN...


tamat lah sudah hikayat BETO di atas muke bumi Allah ni. Allah lebih tahu apa yang terbaek untuk makhlukNYa. mungkin di dunia ini tidak menjanjikan kebahagiaan kepada BETO di masa hadapan. aku redha Ya Allah. 


doaku, semoge BETO berbahagia di sana dan tunggu aku di sana yea. Insya Allah BETO, kite akan berjumpe lagi, satu hari nanti.


p/s : errr, mintak maap yea BETO KUSYAIRY sebab pakai name awak untuk arwah kucing saye. saye berkenan la ngan name tu. tak pe kan?


digital word sketching by ked

No comments:

Post a Comment

Feel free to drop your comments here! :)