Wednesday, June 29, 2011

CUSTOMER SERVICE PLEASE!!

uikss?? anda taw ape itu customer service? customer service tu, mengikut kamus dewan ked dan pustaka saujana mata memandang, bermaksud macam mane kite treat customer kite dengan the best manner that we had. pegang pade 1 prinsip which is customer always right. kalau korang ade excellent dalam 2 teori ni, kompem korang leh gi jaoh da ape2 jua bidang yang korang ceburi.


haisshhh. aku tak kan cite pasal customer service ni tak bersebab. ekceli before this aku takde la amik berat pon pasal ni. tapi, ape yang aku kene petang semalam memang wat hati panas bebbb.


gini citenye. petang semalam, aku ngan ibu aku keluar la. niat di hati, nak usha broadband untuk adik aku. 1st destination of kos la gi celcom centre kan. sampai sana, ade la sorang staff pompuan ni yang greet kitorang. orang kate, 1st meeting lagi kite boleh kenal orang tu macam mane kan. die greet kitorang sambil chewing cinggam. oke. tak pela. boleh di maapkan lagi kot.








then, ibu aku tanye la, ade pakej ape broadband kat sini. korang taw die jawap ape? kite ade 3 pakej. 48, 68 dan 98. speed die boleh tengok kat flyer ni. macam tu je taw tak! pastu dok sebok tekan2 henpon cam da takde ari esok da nak mesej orang tu. aku tak nampak langsung usaha die la nak attract kitorang untuk beli product die. siyes aku cakap, kalau sume workers kat situ perangai camtu, memang bungkus la celcom centre temerloh.


pastu, aku tanye die la coverage kat area umah aku camne kan. bole die jawap tak taw. aku pon ape lagi. aku tanye la bukan ke korang ade system nak check coverage tempat tu oke ke tak sebab aku penah tengok orang celcom wat camtu dulu. hah, baru die terhegeh2 bukak pc nak check. silap besar la die ingat aku ni orang kampung yang tak taw pape pasal berukband ni hah. again, henpon masih di tangan yea.


then, kitorang pon blah la gi tempat len lak. aku ingat aku sorang je yang rase camtu. rupe2nye ibu aku pon same la. pastu kitorang gi D A COM yang belakang celcom centre tu. haaa, kat situ servis die oke. 5 star aku kaci! haaa, macam ni la baru nak berniage. bile kitorang tanye, die jawap in detail. die siap cube yakinkan kitorang lagi untuk beli broadband die. ape yang kitorang tanye, sume leh jawap. nice job!!










takde la. aku cume nak bagi nasihat la sini. kalau korang berade dalam 1 field yang memerlukan korang negotiate with customer, facing with the customer every second, aku rase better korang gi amik kos customer service. bukan ape, untuk improve our customer service skills when we are dealing with the customer. yelah, bile kite punye servis baek, customer puas hati, kite jugak yang senang kan? so, kepade staff berkenaan yang ade terbace blog aku ni, bawak2 la berubah yea. 


digital word sketching by ked

2 comments:

  1. Btol tu tbol.. klaw dia layan elok, kita pown bole jadi beminat nak beli.. HUHU

    MySuaraBlog: Solat Elak Mati Pucuk

    ReplyDelete
  2. taw x pe..

    2 la manusie zaman skang..

    keje x pnahnye ikhlas..

    ReplyDelete

Feel free to drop your comments here! :)