Wednesday, February 16, 2011

SITE INSPECTION

uikss??


hye tawan-tawan! hahaahaha

post kali ni, aku nak share ngan korang experience aku mase gi botanical garden. jeng jeng jeng...

semuanya bermula dengan 1 mesej yang aku dapat di pagi hari ahad aritu.

" ika, ikut rafis dan zaki check progress penanaman amazon water lily at botanical garden this monday"

hooraaayyyy! aku boleh keluar isnin ni! tak payah duduk pejabat. hehe. mula-mula selok  la, dapat buat kerja luar. tido tak lena, mandi tak basah, makan 2 pinggan tambah. biasa la tu kannn. tapi sekali, bila dah pergi...

****************************
"err, rafis. kita tunggu apa lagi ek kat sini?" .tu antara soalan favorite la aku tanya kat staf yang pergi aritu. bila diri da bosan kan. aku ingatkan syok la dapat tengok diorang tanam pokok-pokok bunga yang banyak-banyak. sekali, ada la dalam 2, 3 ketul je pokok yang ade. mana 1 amazon water lily pon aku ta taw. berpeluh-peluh da aku masa tu. lepas tengok diorang tanam tu, kitorang pon masuk la kat dalam botanical garden tu sekejap. tengok-tengok la apa yang ada. 

pastu,,aku ingat abes da. .rupe2nye,,kene gi ade 1 site ni. .di0wang nak wat cm TIC la kan. .da macam kontraktor da aku rase. .check2 belah mane yang da ciap,,belah mane yang blom. .

2 la keje aku slame 2 jam lebih kit0wang kat situ. .akhirnya,,mase yang di tunggu tibe gak. .makan tyme!!!di0wang bawak aku gi makan kat kedai sebelah skola al-mashoor pompuan. .silap besaq la aku pandang rendah kat gerai 2. .makanan die,,superb beb. .4 the first tyme in my life,,aku try makan nasik lemak goreng. .haaa~~kowang penah makan x mende 2??kompem la x penah kan. .x yah malu2 nak ngaku,,aku paham. .hahahahahaha

pekerje2 yang yakni bukan warge tempatan membanting tulang menanam pokok


mule2 aku ingat ni la water lily amazon 2. .rupe2nye,,bukan. .

chantek kan??ce bayangkan law ade katak melompat2 kat situ. .k0mpem da macam drama movie da. .


nampak x yang kaler merah kepink2an 2??2 la telur sipot hape ntah yang makan water lily 2. .


again~~tumbuhan saspek

main entrance botanical garden

k0wang taw x ni ape??ni la cannon ball flower~

chantek sangat. .saye mesti pilih!!!

tram yang ade kat situ. .

malaysia go green!!

macam bunge sakura pon ade gaye

mak monyet tengah bagi makan anak die. .sensed~~

gler kentang!!blkg 2 nampak cam tanah runtuh,,tp di0wang still ley wat bangunan kat situ.

mcm ni nak ciap bln 3 nanti??

debo gler mase nek tangge ni

bukti yang aku da nek sampai atas

nice one. .green~~

side view


 p/s : tringin nak gi homestay cam ada. .=P

2 comments:

  1. kero!! ko praktikalkah??? ni site katne???

    ReplyDelete
  2. hahaha
    ye..aku mmg prktkl..
    2 yg aku plik npe aku kne g site..
    under unit pmbgunan kateny..
    2 projek kt botanical grden png..

    ReplyDelete

Feel free to drop your comments here! :)