UNTUK AWAK

9:41:00 AM



“Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya” – al-Baqarah : 286

"Allah tidak membebani seseorang melainkan (sesuai) dengan apa yang diberikan Allah kepadanya" - at-Talak : 7

"Dan janganlah kamu berasa lemah, dan jangan (pula) bersedih hati, sebab kamu paling tinggi (darjatnya), jika kamu orang yang beriman" - ali Imran : 139

"Dan mohonlah pertolongan (kepada Allah) dengan sabar dan solat. Dan (solat) itu sungguh berat, kecuali bagi orang yang khusyuk" - al-Baqarah : 45






source : http://arsyadmaster.com/blog/ayat-motivasi-dari-al-quran/

[ked's sketching]

You Might Also Like

6 Comments

  1. :) insyaallah...

    cantik kucing

    ReplyDelete
  2. hehehe..

    kucing google je tuh..

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum ked

    salam ukhwah

    Insyaallah
    kita tidak rasa dibebani, apabila mengikut perintahNya

    Wassalam

    ReplyDelete
  4. insyaAllah tidak akan dibebani pencipta kita :)

    ReplyDelete
  5. dahla tgh tacing tetiba baca post ni hilang rasa sedih sikit..sobs..mekasih ked.. :')

    ReplyDelete
  6. waalaikummussalam atuk..salam ukhwah kembali..Allah tak kan menguji kite kalau Dia tahu yang kite tak leh nak terime ujian tu.. :)

    zuan, ujian tu lumrah kehidupan kan?

    tiaraaa..wah, tak sangke drop by kat blog ni..terharuuuu~hukhukhuk. yeke hlg rase sedih? cam kene jelah lah kan timing posting entry ni..hehehehe..dah2, jgn bersedih yea..

    ReplyDelete

Feel free to drop your comments here! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SKETCH'S PATH

Daisypath Anniversary tickers