KISAH SI ANAS : ROMBONGAN TAK JADI

1:08:00 AM

uikss??






korang kenal sape anas? tak kenal? memang patot pon korang tak kenal. sebab die adek aku. muahahahaha


haish. anas ni adek bongsu aku. kire die lah yang paling kecik skali, paling manje skali, paling nakal skali. kalau kite cakap tu, ade je hujah balas die nak smash balik. kadang-kadang klaka jugak denga die cakap. kadang-kadang, sakit hati pon ade. huhuhu


macam petang semalam, mase jemput die balik dari skolah, berlaku la satu conversation yang agak klaka bagi aku tentang rombongan skolah die.


AYAH : anas, tadi ayah nampak banyak bas-bas skolah kat skolah anas. ade rombongan ke?
ANAS : haah. ade rombongan.

KED   : sape je yang pegi?
AMAR : budak darjah 3, 4, 5.

KED   : laaa, dah tu kenape anas tak pegi?
ANAS : anas malas la nak pegi. letih laaa.

AMAR : anas tipu! padahal die takot nak bagitaw ibu nak gi rombongan tu.
KED   : laaa, nak takot mendenye? cakap jela kat ibu. ape susah?
ANAS : dah tu, nak pakai baju ape? lagipon, tak bayar pon 50 hengget. camne nak gi?
KED   : laa, pakai la baju skolah. nanti ibu siap-siapkan la baju untuk anas. setakat 50   hengget tu, ibu boleh bagi la anas. rugi sangat. diorang pegi mane je?
AMAR : pegi klcc, zoo, putrajaya.

KED   : tengok tu. rugi je awak anas tak gi. kalau tak boleh jalan-jalan kat kl skang ni.
ANAS : eleh, buat ape gi zoo.
AMAR : laaa, tengok binatang. ade gajah, harimau, zirafah, kude belang.
ANAS : huh! anas da bosan dah tengok binatang.
KED   : binatang ape yang anas dah tengok?
ANAS : lah, itik. hah!

KED   : ek ela... takat itik, jenuh dah tengok anas oooiiii.
AMAR : ntahnye. itik buat ape.
ANAS  : ade. anas pernah tengok deneso kat zoo.
KED   : nampok sangat penipunye. mane ade deneso anas oooiii. pupus lame da! lantak awak la anas. takot sangat nak bagitaw ibu, dah tak dapat gi jalan-jalan kat kl. rugi sangat. abang amar dah pernah pegi dah ngan najmi. tinggal awak sorang je tak pergi lagi.
ANAS : alah, esok ade lagi.
KED   : tak de maknenye cikgu tu nak wat 2 kali. tu la awak.
ANAS : ................................. (diam dah. tak de modal nak jawap balik)


haaa, tu la anas kalau korang nak kenal. keje die asyik menjawap jeee. huhuhu. tapi tu lah buah hati aku. kalau die tak de, sunyi je rase. hah, adek korang lak macam mane?


digital word sketching by ked

You Might Also Like

0 Comments

Feel free to drop your comments here! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SKETCH'S PATH

Daisypath Anniversary tickers