Wednesday, February 20, 2013

YOU'RE SO CREATIVE!


uikss??

uolss! kite demam! wuuu. ni bukan demam rindu ke, demam sebab main hujan ke. ni demam lain. demam ni bermusim. tak sakit, takde hingus meleleh. yang ada, addiction untuk terus lekat depan laptop sambil scroll sampai page tu dah tak boleh scroll dah. uishh! bahaya demam ni. demam apa ea?


tada! kite demam origami! wah wah. kalau korang rasa yang ni dah cukup creative bagi korang, ada lagi yang creative dari ni taw. 

are you ready to see the most looked alike origami in the world?







creative kan? kesemua origami ni hasil karya dari seorang pakar origami dari Lucerne, Switzerland yang bernama Sipho Mabona. Beliau dilahirkan dengan kebolehan semulajadi untuk melipat origami ini telah menunjukkan bakatnya dengan melipat kapal terbang kertas seawal usia 5 tahun. Setelah 15 tahun beliau membuat origami berunsurkan kapal terbang semata-mata, beliau telah kekeringan idea untuk membuat kapal terbang lagi lalu beliau membuat keputusan untuk menghasilkan origami yang kelihatan seperti benda yang sebenar. Mabona terus membina namanya dalam seni origami ini apabila dia memasuki pelbagai jenis pertandingan dan mereka origami untuk movie korporat. Beliau jugak telah berjaya mempamerkan hasil kerjanya dalam galeri-galeri seni daripada Tokyo sampailah ke Vancouver! wah! sampai macam tu sekali taw!

okey! mood origami turn on. aku nak buat origami timbul camni memang taklah. yang tenggelam lagi ada. hohoho. semalam dok melipat panda pun tak jadi-jadi. kita tengok jela hasilnya nanti ea. :P


credit pictures and info : My Modern Met


[ked's sketching]

1 comment:

Feel free to drop your comments here! :)