Friday, February 15, 2013

MASIH ADAKAH HARAPAN BUATKU?


uikss??

arini, kalau korang ramai member uitm, maka penuh laa kat timeline diorang dok post pasal  result diorang. nasib lah result keluar arini. hari jumaat, hari yang berkat. maka, aku amik berkat sempena hari tu untuk tengok result. semalam sampai pukul 2 pagi kot aku dok refresh email. dah lama sangat dok menghadap email tu, tak masuk-masuk jugak, aku pun tido laa. dengan harapan boleh tengok lepas subuh. huhu

subuh tadi, lepas je solat cepat-cepat aku online check. dengan lafaz bismillah, aku bukak email tu. baca belah tepi dulu. tengok-tengok semua dia tulis LU. okey. aku pass semua subjek. then baru tengok full result. alamak! english aku C+. dah la first subjek pulak tu diorang letak. terus aku down. wuuuu~

tengok-tengok cgpa, naik 0.01 je. aku dah cuak dah. aku tak kisah la dapat dean list ke tak, tapi aku nak sangat cgpa aku naik banyak sebab masa sem 4 tu aku turun giler kot. aku nak cgpa 3.5. tapi dengan yang sekarang punya cam impossible je. wuuu~ masih adakah secebis harapan buat diri ku ini?

lagi 0.09 nak cecah 3.5. sangat banyakkk nilainya tu. next sem ni memang kena struggle mati-matian la. kena lapah penyakit malas dalam diri aku ni. kena jugak hablul minnallah wa hablul minannas ni. semoga Allah permudahkan jalan aku dalam menuntut ilmu ni. last sem. last effort. fighting adorable afiqah!



p/s : kite tak dapat dekan. tak leh tuntut hadiah kat si baju biru. wuuuu~


[ked's sketching]

6 comments:

  1. dont worry....harapan tu sentiasa ada untuk orang yang berharap dan berusaha lebih untuk mejadikan harapannya kenyataan....=D gud luck k...=D

    ReplyDelete
    Replies
    1. aminn.
      thanks nini.
      dah tak down dah kite.
      hehe

      Delete
  2. pikah....kak atie tgk gambar kamu yg pegang bunga tue nampak sweet sangat.....dah tak nampak mcm boy....tapi mcm gegirlllllllll....heheheheh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak atieee! nape komen kat sini? hikhikhik
      cun tak kite?
      malu lah orang puji camni.
      hehehe
      :P

      Delete
  3. ramai member2 aku, final sem baru dapat dekan..the great news is, ramai yang dari 2nd class lower, naek 2nd class upper..n, ada yang dr 2nd class, naek jadi 1st class..harapan masih ada je..nak tak nak je..insyaAllah~~
    P/S- ALLAH sentiasa tau takat mana usaha kita, n DIA akan balas setimpal dengan usaha kita..insyaAllah..

    my fav quote of all time from my fav kpop idol, JUNG NICOLE of KARA:

    “EFFORT NEVER BETRAY YOU. IF IT DOES, THAT JUST MEANS YOU DIDN'T PUT ENOUGH EFFORT INTO IT."

    ReplyDelete
  4. si baju biru?hihihi..takpe..usaha lagi...moga tercapai 3.5 ke atas ye ked :))

    ReplyDelete

Feel free to drop your comments here! :)