PERISTIWA MALAM KE 9 RAMADHAN

9:10:00 PM


uikss??

suatu malam yang hening, yakni pada malam ke 9 ramadhan 1433 hijrah, terjadilah suatu peristiwa yang amat menakjubkan dan jarang dijumpai oleh manusia. ianya merupakan suatu peristiwa di mana seekor kucing telah melakukan sesuatu yang mana keluar dari fitrah semulajadinya akan tetapi ianya boleh berlaku dengan izin Allah SWT.

kucing tersebut yang telah di berikan nama kenit atas dasar fizikalnya yang masih kecil biarpun sudah mencecah 5 bulan dan masih lagi menyusu badan ibunya. kenit seekor kucing yang lincah serta cergas. hobinya yang suka mengasah gigi dan kuku itu menyebabkan sudah ramai ahli anggota keluarganya yang menjadi mangsa dek kerana hobinya yang ganas itu. 


nak dijadikan cerita, pada malam tersebut, ketika tuan muda kenit sedang mengupas/mengopek/membuka durian, kenit perlahan-lahan datang menghampiri dan menerkam seulas durian yang masih lagi elok terletak di dalam pangsa. memikirkan bahawa kenit mungkin ingin menjilat-jilatnya sahaja maka tuan muda itu hanya membiarkan kenit melakukan itu dengan anggapan bahawa kenit akan beredar apabila dia sudah mencuit sedikit durian itu.

namun, alangkah terkejutnya dia apabila mendapati habis licin seulas durian itu kenit tibai. wow! boleh masuk malaysian book of record ni! seekor anak kucing memakan durian!


maafkan kualiti gambar yang tak seberapa. tatkala semua orang berhijarah ke telefon pintar, tuan muda si kenit ini masih lagi memakai sony flip. hohoho. 

walaupun tuan muda si kenit begitu teruja sekali melihat kucing peliharaannya mampu memakan durian, akan tetapi, beliau runsing untuk membenarkan kenit untuk memakan lebih daripada itu kerana takut kucing tersebut demam nanti. sejurus selepas itu, kenit segera disuakan air untuk menyejukkan badannya.

maafkan tuan muda kenit yang begitu alpa. terlalu teruja melihat kucingnya memakan durian sehingga beliau terlupa untuk menghalang, sebaliknya membiarkan sahaja seulas itu habis diratah kucing kecik itu. sebelum tidur, baru beliau terpikirkan kesan sampingan dan kemungkinan kucing itu sakit keesokkannya. semuanya itu berlalu dengar penuh penyesalan. 

bangun sahur keesokkannya, si kenit sudah setia menunggu didepan pintu. kenit! you are still alive! syukurlah..


hah, kucing korang hado makan durian? =^.^=



[ked's sketching]

You Might Also Like

5 Comments

  1. hahahaha..kelakar la entry nie..i likeee..hehe..wow !! pertama kli dgr ade sekor anak kucing makan seulas durian..bia betoi..kelas kau kucing O.o

    ReplyDelete
    Replies
    1. manusia pun belum tentu taw dapat makan durian musim2 durian ni..
      kucing ni pulak dah makan..
      over kan?
      hehehe

      Delete
  2. ya Allah !! cuteenyee !! da laa suke makan durian ! hahaahaa . kucing yang awesome :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih.. - kenit yang cakap
      =^.^=

      Delete
  3. hahahha.tak padan dengan kenit..
    harap perut dia tahan kekalau durian tu panas nnt.

    ReplyDelete

Feel free to drop your comments here! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SKETCH'S PATH

Daisypath Anniversary tickers