Wednesday, February 29, 2012

MITOS 29 FEBRUARI TAHUN LOMPAT


uikss??

arini 29 februari kan? uish, bukan senang nak dapat tulis tarikh 29 februari ni kat buku skolah. 4 tahun sekali je taw! kalau korang skang ni tengah form 1, 2016 nanti kang baru dapat tulis balik tarikh tu kat buku latihan. tu pon kalau hari tu skolah kan? 



cite pasal tahun lompat ni, teringat aku pasal mitos time skolah-skolah asrama dulu. mase tu tahun 2004, tahun lompat, dan aku baru form tu. biasalah, kalau dok asrama ni, kisah hantu ngan student tak dapat dipisahkan lagi. ibarat aur dan tebing. umpama air yang dipotong dadu tak putus. nak kate kat sini, punyelah kamceng nye kan.

rentetan daripada itu, timbul lah cite pasal hantu tahun lompat. dah name pon hantu ni tahun lompat, mestilah ade mase tahun lompat je. dikhabarkan bahawe hantu tu akan duduk atas locker dan mengira, 

satu, dah tidur.. dua, belum tidur.. tiga, pura-pura tidur... hihihihi

pastu, yang mane pura-pura tidur tu, die akan tarik selimut budak tu. whoaaa! dan hantu tu merupekan nenek kebayan!

dan bangangnye, aku boleh percaye mitos tu. punye lah takot kene sergah ngan hantu, aku balik umah mase tu. make, jadilah aku sambut 29 februari tu kat umah. esoknye tu, bile aku balik hostel, tanye budak-budak ni, diroang lepak je kate takde sape kena kacau. demm! rase aku sorang budak yang tersangat lah bodohnye mase tu. wuuu~

dan pada 2008 aritu, aku ade kat kem plkn mase tu. still dibayangi ngan mitos hantu tahun lompat nih (tak tau kenape kalau dok hostel ni cepat je terbayang bende yang pelik-pelik). kali ni aku tak cepat melatah. aku wat dek je hari tu dan kan, takde pape yang terjadi. ternyatalah itu merupakan suatu mitos untuk menambah perisa lagi dalam kehidupan budak-budak hostel skang ni.

moral of the story, jangan lah cepat sangat percaye bende-bende mitos mengarut camtu. kalau korang percaye jugak, welcome to the club! tu menunjukkan yang korang same bangang je ngan aku mase zaman jahiliah dulu. hahaahaha

p/s : selamat ulang tahun kelahiran 4 tahun skali bagi mereka yang lahir pada 29 februari ni. ingat nak kawen lah arini. 4 tahun skali sambut anniversary. ohh, sweetnye.. kikiki




[ked's sketching]

12 comments:

  1. xbestnya.....

    jgn la dapat hari ni....xsyok la

    ReplyDelete
  2. haha.. crita hantu ni byk versi la.. perkara besa la tu.. dlu pun duk asrama gak, tapi kami da banned suma cerita mitos hantu tu drpd d critakan dkt junior2 kitorang.. lagi pun da zaman moden suda.. hoho.. bek kan kitorang?.. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. perghh.. korang lah senior yang paling prihatin..
      salut ah..

      Delete
  3. Replies
    1. yeahh qarr.. zaman kebangangan sudah berlalu.. hehe

      Delete
  4. hahaha,lawak gila kan.malam tadi aku tido dgn nyenyaknye tanpe pikir hantu lompat..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau tak, mesti ko terpikir-pikir kan?
      lagi2 kalau dok hostel.. kikiki

      Delete
  5. haha aku tgk kat fb, xde sorang pn bday ada harini..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. same lah ngan aku.. baru nak kasi adiah..
      hahaha

      Delete
  6. HAHA.. semua tu just mitos nk bagi 29/2 nampak macam tarikh yang unik je tuu.. HAHA..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dan aku terpedaya ngan mitos sebegitu.. huhu

      Delete

Feel free to drop your comments here! :)