Tuesday, January 31, 2012

AYAT-AYAT SYIFA'


uikss??

hari tu, aku ade dengar satu ceramah ni. ade sorang ustaz ni cakap, terdapat beberapa ayat dalam Al-Quran ini yang di gelar Ayat Syifa iaitu bermaksud ayat yang boleh di amalkan sebagai rawatan alternatif untuk menyembuhkan sesuatu penyakit. kalau kite istiqamah mengamalkan ayat-ayat tersebut, waima cancer sekali pun, dapat dipulihkan dengan izin Allah S.W.T. lepas tu, aku pun google dan rupe-rupenye ade ayat lain lagi selain 2 ayat yang ustaz tu bagitaw. 

ulama'-ulama' telah menyusun ayat-ayat dari Al-Quran yang mempunyai tenaga penyembuh iaitu gabungan dari ayat-ayat yang terdapat dalam surah At-Taubah ayat 14-15, surah Yunus ayat 57, surah An Nahl ayat 69, surah Al-Isra' ayat 82, surah Asy Syu'ara ayat 78-80 dan surah Hamim Sajadah ayat 44.

kesemua ayat-ayat Syifa' diatas boleh diamalkan dengan merujuk kaedah-kaedah seperti di sini.

selain itu, kite jugak boleh amalkan selawat syifa, sebagai selawat harian kita. basahkan bibir kite dengan selawat. boleh kan?



dalam hidup ni, tak kirelah seberat mana penyakit yang menimpa kite, kite janganlah sesekali berputus asa untuk melawan penyakit tersebut. selagi kite masih di izinkan olehNya untuk bernafas, selagi itulah kite kene terus berjuang, berikhtiar untuk mencari jalan dalam mengharungi kesakitan yang ingin di uji oleh Allah S.W.T. perjuangan kite tak kan berhenti, hinggalah ke hembusan nafas yang terakhir. berdoa itu juga satu usaha dan berserahlah kepadaNya jika kite dah puas berusaha. at least, berusaha kan? daripada dok atas katil menyesali takdir yang telah ditentukan kepada kite. kan?


[ked's skecthing]

3 comments:

  1. perkongsian menarik.. thanks for sharing.. :)
    emm btw, td ak bca dari c gary asip, mungkin mslah blog ko start di bhgian title, dia nmpak mcm ni,

    <title>ked's story</title>
    >

    padam yg tnda > lebih tu k?.. hope boleh tlong slsaikan msalah tu..
    i'm just a newbie in blogger.. huhu

    ReplyDelete
  2. al-quran ni memang bnyk manfaatnya.. tinggal nak amalkn je :)

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah.. aku dah hapal dah ayat ni time skolah menengh. Hehe

    panggil lah MB pun baru rase cm menteri besor. Har har har

    ReplyDelete

Feel free to drop your comments here! :)