süß-saurer der Liebe

9:32:00 AM


uikss??


kadang-kadang, ia boleh jadi manis apabila,

" jangan selalu down. jangan cepat mengalah. saye sentiasa berade di belakang awak."

" ade ke kat belakang. kat sisi la. salah ayat awak ni. "

" kalau kat belakang ni sinonim ngan psikologi sentuhan. kalau nak bagi semangat kat orang, biasenye orang akan usap-usap bahu camtu "

okey, make sense.








then, boleh jugak jadi masam kalau,

" eh, nak alamat awak. nak pos barang. "

" yeyeh. nak pos ape? "

" bom tangan. "

okey fine. rela tak taw dari taw.







manis dan masam. sweet and sour. itulah beliau. kerjanya tak lain tak bukan, menghiburkan aku. dan itulah beliau yang aku kenal. yang aku sayang. sungguh. aku tertarik dengan gelak tawanya. yang begitu ikhlas pada pendengaranku. serius. tapi, tiap kali aku katakan ini kepadanya, dia cuma akan tertawa. lihat. ketawa lagi. seperti sudah aku coretkan sebelum ini. itulah dia.

dan sekarang ini, aku dan dia kena kuat. kuat dalam menghadapi ujian getir ini. baik aku ataupun dia, tak boleh putus asa. masing-masing kena teruskan berdoa, teruskan bersandar harapan pada Yang Esa. kerana, hanya Dia sahajalah tempat untuk kami berlindung. daripada sebarang perbuatan khianat manusia. semoga Allah memperkenankan segala doa-doa kudusku selama ini. aminn.

[ked's sketching]

You Might Also Like

5 Comments

  1. amin...mdh2an. sentiasa redo n bersyukur dgn ape yg kite dpt...=)

    ReplyDelete
  2. yeah jgn giveup! aku ada di sisi ko.. ;)

    ReplyDelete
  3. cewahh..hope korg will be together 4ever.ayt cm novel da tu.aku tgu novel ko lak la psni..heheh

    ReplyDelete

Feel free to drop your comments here! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SKETCH'S PATH

Daisypath Anniversary tickers