ERTI SAHABAT

12:52:00 PM


uikss??

Theme song : Come As You Are - Yuna (Nirvana's cover)

" zeeqa! kenape ni? demam ke?"
zeeqa diam. tak berkutik langsung. 
tiara meletakkan tangannya atas dahi zeeqa.
panas! gumamnya perlahan.
" kau demam eh zeeqa? panas sangat ni. jom lah kite gi klinik."
" eh, takpelah tiara. sat lagi baiklah . aku dah biase dah demam macam ni. lagipun esok ade test kan? kau pegilah study. aku okey je."
zeeqa cuba untuk menipu sunat tiara. tapi tidak berjaya.
" apelah takat test tu nak dibandingkan ngan kawan sendiri ni hah. kau ingat aku boleh study ke bile tengok kawan aku sakit terbaring je macam ni hah? takde-takde, kau gi pakai tudung kite pegi klinik sekarang."





sahabat.
tak kira susah atau senang.
sentiasa bersama dengan kita.
bukannya mereka yang mendampingi kita hanya untuk kesenangan.
mereka tidak layak untuk digelar sahabat.
sebaliknya
layak dikenali dengan
parasit!

yeah.
parasit.
yang duduk menumpang.
tetapi menyerap segala zat yang terdapat daripada perumahnya.
pada pengakhirannya,
perumah cuma mereput luruh ke tanah.
manakala parasit
kekal segar meninggalkan perumah
itulah dia

sama macam sahabat
jangan cari sahabat ketawa
carilah sahabat menangis
kerana dia boleh membuatkan kita menangis kerana keprihatinannya
dan juga berkongsi tangisan dengannya

kepada semua sahabatku, keep trusting each other, no one can break us.

[ked's sketching]

You Might Also Like

3 Comments

  1. cariklah dan hargailah kwn yg akan sntiasa tengokkn kita.. :)

    ReplyDelete
  2. haha..bab yg g klinik 2, terase wei~~~haha..sori wei..aku klu dh blek umah, mmg x pegang enset langsung~~~hehe..

    ReplyDelete

Feel free to drop your comments here! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SKETCH'S PATH

Daisypath Anniversary tickers