Monday, October 24, 2011

SPOTCHECK!

uikss??


aku ingat dah besar-besar ni takde dah la spotcheck. udoh-udoh le mase zaman skolah dulu sokmo doh kene nye. kome sampei dah bosen dah kene sepotcek sokmo yak. hah, paham tak ape yang aku cakap tadi? only pure pahang yang boleh "pahang" ape yang aku bebel tadi.


tadi la, tengah elok-elok wat slide housekeeping sambil bertemankan mamee di tangan dan earphone berlagukan I Write Sins Not Tragedies by Panic!At The Disco, ah dapat mesej dari tiyah mengatekan bahawasenye bilik die kene spotcheck tergempar dengan staf pejabat kolej. kitorang pon ape lagi, teros kemas bilik kasi clear. hehehe

then, masing-masing dok prepare kat katil tunggu diorang datang. skali, diorang tak nak tengok bilik sangat pon. diorang nak check name kat depan bilik je. tengok gambar dah tampal ke belom. padan la ngan muke aku dan ah. masing-masing baru terhegeh-hegeh nak tampal gambar. tu pon lepas diorang bagi muke kat kitorang suh tampal on the spot kalau tak nak dapat surat amaran pertame. ape lagi, masing-masing kelam kabut la cari gambar nak tampal.


then, sempat kene smash lagi sebab tak susun sliper. adehhh. malu-malu!! teros susun sliper kat depan mate diorang.


err, yang sliper belah kanan ujung tu jangan tanye mane partner die. aku pon tak jumpe tadi. hehehee. 


kecian ah. terketar-ketar die mase orang tu datang check bilik. sampai orang tu dah blah pon ah still shaking lagi. hehehe. takot wehhh. takot kene saman. yelah, bilik tunggang langgang!

moral of the story, susun lah sliper korang tiap kali nak masuk bilik dan jangan lupe nak tampal gambar kat pintu bilik. huhuhu

p/s : eh, tadi kate got to go sebab nak wat slide housekeeping kan? opssy, aku lupe lak nak gitaw yang kelas aku cancel petang ni. so, ade banyak mase nak wat. ngeee~

[ked's sketching]

4 comments:

  1. ek eleh surat amaran kaler kuning..ape nak heran..

    ReplyDelete
  2. hahaha..tak kan nak tunggu kaler merah kot baru nak heran..

    ReplyDelete
  3. arini aku rase ade lagi kot..tidakkkk!! cabot balik luuuu..

    ReplyDelete

Feel free to drop your comments here! :)