Sunday, October 9, 2011

SHARING IS CARING : ANNOYING CASES IN HOSTEL

uikss??


malas nak intro pepanjang sini sebab aku nak sambung tido japgi. well, sunday kan? ahaks! just nak bagi korang alert pasal trend hidup students kat hostel skang ni.


*sigh*. aku tak paham la. masing-masing dah besau. dah masuk alam dewasa dah pon. tapi still tak leh pikir cam orang dewasa. kalau zaman skolah-skolah tu leh lah nak diampunkan lagi. ni? adeyy. antara kes-kes annoying yang slalu terjadi ialah;

  1. dah TER ambil baju orang kat ampaian tu bukannye reti nak pulangkan balik! nak kene tunggu ade orang tampal notis berunsurkan ugutan kat notice board dulu baru nak pulang. 
  2. itu kalau TER. camne ngan yang SENGAJA nak amik lak? haaaa, ni paling banyak terjadi. kekadang tu, yang aku tak paham tu, bra pon ade yang nak curik jugak ke? pengotor giler kot! so guys, nanti before korang nak propose awek korang nanti, tanye diorang dulu ek, "eh yu, dulu yu penah check in hostel kan? ade curik bra tak kat sane?" . 
  3. tu belom lagi masuk kes lam toilet lagi. aku ingat dah masuk u ni, takde dah lah nak dengar jumpe bende pelik-pelik yang orang selalu TERtinggal lam toilet. tapi, ade jugak dek non oiihhh!! aku rase takyah nak describe kot bende pelik tu ape. masing-masing dah besar plus boleh taw tu ape kan? please la woi. jangan nak wat alasan yang korang terlupa nak buang la. setahu aku masing-masing dah expert kot! kalau adek-adek form one yang buat camtu aku leh consider lagi. ni tak, masing-masing dah leh jadi mak orang tapi still tak leh nak manage diri sendiri. eyewwwhhh!!
  4. kalau share fridge lak kan, jangan la wat cam fridge tu korang yang bayar installment die tiap-tiap bulan. amik barang korang je sudeehh. penah terjadi taw, member aku letak 2 cadbury choc bars yang besau tu lam fridge, ingat nak kasi beku lah kan, sekali, jangankan kate 1 bar je yang tinggal, plastik cekelat tu pon takde! surprisingly, kes ni terjadi mase minggu-minggu final exam! hah, kencang tak kencang budak-budak zaman skang ni makan bende-bende haram.
haishh. kalau nak diceritakan, kompem tak abes lagi aku type skang ni. senang cite camni lah, masing-masing dah besar. dah taw nak beza halal haram, baik buruk. kalau ade yang terambil barang yang bukan kepunyaan die tu, pulangkanlah kat tempat yang korang terambil tu. kalau teringin something, macam kes cekelat tu, mintak elok-elok. bukan kitorang tak leh nak nego langsung. jangan pakai amik je. dah tak pasal-pasal wat dosa. ukur baju di badan sendiri. pakai apa yang kite mampu. malu lah woi kalau orang tahu yang korang pakai baju curi. malu pada Allah skali. 

kite datang sini nak belajar kan? so, jangan tanye lah kenapa korang leh repeat paper sampai dua kali. sumenye berkait rapat dengan perbuatan korang terhadap orang lain. nak grad dengan first class honour tak? avoid buat bende-bende kat atas tu sume. sekian saje motivasi ahad kite pada minggu ini. selamat berdengkor!hahahahaha

p/s : sape ade terambil long sleeves shirt ah kaler putih yang die baru je sidai kelmarin? pulangkanlah semula. cian kat ah. dah takde baju nak pakai time housekeeping nanti. 


[ked's sketching]

5 comments:

  1. Biasalah..manusia..semua nak ter-ter :P

    ReplyDelete
  2. memang dah jadi trend student skunk nie asyik nk curik ja...
    tula belaja tinggi2 bodoh bertingkat2

    ReplyDelete
  3. ter tu dah jadi sbhgian dri hdup kite kan maii??

    hahahahha. aku ske ngan quote ko ada..

    ReplyDelete
  4. haha..dasat2,jgn kate bnda luar je nk curik yang dalam pon nk tibai.bley la aku sambung entry ko ni..

    ReplyDelete
  5. haa kan? jangan ingat hostel budak pompuan x de mslh cam ni..

    boleh2..sile2..hehehe...ko jgn lpe backlink aku taw..

    ReplyDelete

Feel free to drop your comments here! :)