Wednesday, August 24, 2011

AKU MANUSIA BERDARAH A

uikss??




tadi aku ade blogwalking, terjumpe la satu blog ni, woot woot name die. pastu aku tertarik ngan satu entry die ni iaitu rahsia perwatakan melalui golongan darah. aku pon check la based on group darah aku. aku A+ ! nak taw ape hasilnye? let's cekidaud!



A TYPE.
1. Orang yang bergolongan darah A ini biasanya berkepala dingin, serius, sabar dan tenang.( err, aku agak dingin bile berhadapan ngan orang yang aku tak kenal)
2. Orang yang bergolongan darah A ini mempunyai karakter yang tegas, dipercayai namun keras kepala.(tegas takk. keras kepale? kadang-kadang)
3. Sebelum melakukan sesuatu perkara,mereka memikirkannya terlebih dahulu serta merancangnya secara matang. Mereka melakukan sesuatu dengan bersungguh-sungguh dan secara konsisten.(opss, yang ni kontra ngan aku. aku slalunye bertindak dulu baru fikir. ngehngehngeh)
4. Mereka berusaha membuat diri mereka sewajar dan seideal yang mungkin.(err, aku tak paham la ayat ni? someone leh tolong explain kan?)
5. Mereka selalu kelihatan menyendiri dan jauh dari orang ramai.(menyendiri? maybe sebab aku tak berape pandai nak bergaul ngan orang yang aku tak kenal)
6. Mereka cuba menekan perasaan mereka dan kerana sering melakukannya mereka kelihatan tabah dan cekal walaupun sebenarnya mereka mempunyai kelemahan diri seperti gugup dan sebagainya.(yezza! this is me)
7. Mereka cenderung keras terhadap orang-orang yang tidak sependapat. Oleh itu, mereka lebih suka berada di sekitar orang-orang yang ‘sekepala’.(correct! 10 marks for you. hehehe)

tapi kan, aku rase, yang group B ni lagi tepat la ngan aku. aku amik point-point yang betol-betol tepat ngan aku jela ek.
B TYPE
1. Orang yang bergolongan darah B ini cenderung penasaran dan tertarik terhadap segalanya.(ek?? woi, ko group A la ked!)
2. Mereka juga biasanya mempunyai terlalu banyak kegemaran dan hobi. Kalau sedang suka dengan sesuatu biasanya minat mereka menggebu-gebu namun cepat juga bosan. (wehh, yang ni sejibik cam aku!!)
3. Mereka cenderung ingin menjadi nombor satu dalam pelbagai bidang daripada hanya dianggap rata-rata. Tetapi mereka juga cenderung melalaikan sesuatu jika terfokus dengan kesibukan yang lain.(same laaaaaa) 
5. Dari segi luaran, mereka kelihatan cemerlang, riang, dan bersemangat. Namun sebenarnya hal itu semua sama sekali berbeza dengan apa yang ada di dalam diri mereka.(we're born as joker)

aiseh, ke darah aku AB ni? huhuhu



hah, kool tak? nak taw korang punye lak? cekidaud kat sini !!

digital word sketching by ked

8 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. aku B..haha,mmg kena la no.2 n 3 tu..keh3

    ReplyDelete
  3. ek? same la kite..aku pnah taw, wat blood test diorg kte b..pdhl aku a..wat skali ag bru dpt a..agaknye sbb tu la aku ade sket sifat2 grup b kot..

    ReplyDelete
  4. wah boy...
    aku syg ko..macam taw2 je lec aku nak soh cari sal personality...
    ko post kt belog...
    btw thanks

    ReplyDelete
  5. aku tak tau aku ni darah apa.. darah muda kot... hehe

    ReplyDelete
  6. adda, tu lah yg ko tak taw..aku ni ade sixth sense..haaa..dlu aku la ptt jadi vocalist 6ixth sense tu..tp dah adi tu nk sgt..aku pon bg laa..muahahaha

    aku taw ko darah ape zuan! darah gemuruh! huhu

    ReplyDelete
  7. yang darah A tu mmg sama la..hahah

    ReplyDelete

Feel free to drop your comments here! :)