HARAPAN RAMADHAN

9:39:00 PM

salam,




maka, saye, AFIQAH BT KHAIRUDDIN atau name penanye, KED, yakni seorang MUSLIMAH, ingin mengucapkan selamat menyambut bulan RAMADHAN AL - MUBARAK kepada sume umat Islam di seluruh dunia tak kira lah bangsa ape skali pon. 


semoga RAMADHAN kali ini membawa 1001 erti dalam hidup kite dan lebih baik dari RAMADHAN sebelom ni. amiklah mase ni untuk memperbanyakkan ibadah kepada ALLAH S.W.T dan juga sebagai titik tolak juga kepada kita untuk berubah. RAMADHAN bukannye terletak pada puasa makan sahaja. tetapi juga puasa nafsu. 


dengan ini, di sertakan sebuah lagu untuk para MUSLIM dan MUSLIMAH seluruh dunia. semoga anda sume dapat menghayati bait-bait lagu tersebut yang juga merupaka HARAPAN RAMADHAN saye pada tahun ni.


HARAPAN RAMADHAN - RAIHAN DAN MAN BAI


Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna

Selangkah demi selangkah
Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan semula

Puasa satu amalan
Sebagaimana yang diperintahNya
Moga dapat ku lenturkan
Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti

Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja
Tuhan pimpinlah daku yang lemah
Mengharungi segalanya dengan sabar
Kita memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan

Selangkah demi selangkah...
Dengan rahmatMu oh Tuhanku...
Ku tempuh jua



********************************************
okeh. abes part serius. masuk part bese-bese aku. hahahahaha. siyes tak sabar nak lalui bulan Ramadhan taon ni. mane taknye, lepas 8 taon aku tak dapat pose kat umah, taon ni merase gak aku. wuuuu~~ sonoknye!!!

takyah nak beli-beli tiket balik raye, balik sahur kat umah, buke dekat kolej. hoyyeehhhh!!! takyah nak gi dining seawal kul 5 petang nak tapau lauk berbuke sebab kalau lambat jangan kate lauk, kuah pon takde. takyah nak ignore pahale sahur sebab malas nak bangun semate-mate untuk minum neslo(nestum ngan milo) kat lam bilik dan takyah bukak pose ngan megi je sebab malas nak gi cari makan. ngeee~~nampak sangat aku pemalas kan?

last but not least, SELAMAT BERPUASA SUME !!!!

http://www.emocutez.com digital word sketching by ked






You Might Also Like

4 Comments

  1. sile jangan jelez..hahahahaha
    eleh, kurang2 ko 5 taon dah mrase pose kat umah..

    ReplyDelete
  2. salam ramadhan..jom banyakkan amalan di bulan mulia ni :)

    ReplyDelete
  3. @fieha : ayuh! marilah kite bersame-same ek?

    ReplyDelete

Feel free to drop your comments here! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SKETCH'S PATH

Daisypath Anniversary tickers