Monday, July 11, 2011

DUGAAN, DURIAN, MEROYAN

uikss??


selamat menyambot bulan ramadhan al mubarak sume. eh? terbawak-bawak la feel nak sambot bulan ramadhan skang ni. ahaks!

aku kan, kalau bagi ayam golek skali depan mate aku pon leh wat derk jep mase aku tengah pose. tak terjentik langsung nafsu makan aku. hehehe. tapi, kalau letak mende ni la kan, aku memang separuh meroyan da dibuatnye.



bagi sesape yang tak kenal buah ni, sile masuk tadika semule yea. pastikan pas korang masuk tadika tu, korang dah boleh kenal buah ni buah ape. ngee~~

tadi la, sedang diriku melepak-lepak di dalam bilik sambil membaca novel bertemankan Vindicated - Dashboard Confessional, perghhh... da macam ayat Hlovate dah aku rase. hahaha. tibe-tibe, aku terbau sesuatu yang sangat asyikkkk. menusuk kalbu lagi tu. sungguh tak sangke bau tu begitu kuat menerobos masuk ke dalam bilikku kerana bilikku berkunci rapi. apatah lagi tingkap yang telah diharamkan untuk dibuka atas sebab-sebab keselamatan(keselamatan wakluuuuu!!! padahal tak nak kucing masuk dalam umah. hahahahaha). 

mule-mule aku rase cam aku sedang berhalusinasi. rupe-rupenye, memang tepat skali jangkaan aku! arggghhhhh!!! durian!!!! bukak-bukak pintu aku tengok ibu aku tengah melantap durian dengan penuh nikmatnye. yang paling aku sedih, die sikit pon tak pelawe aku.


"sampai hati ibu. sobsobsob. makan durian sket pon tak ajak kak long. kalau bukan sebab bau die yang ketuk-ketuk deria bau kak long, tak kak long taw ade durian kat lua ni." tutur aku sambil menitiskan air mate. "nak ajak pebendenye! bukan awak pose ke arini?" erkk?? yeke? terlupe lak kak long. hehehe. sedut balik air mate tu masuk lam mate. alamak! tak boleh, tak boleh! nanti batal pose!

tapi takpe, aku tapau durian tu simpan dalam peti sejuk. dengan harapan dapat makan durian sejuk-sejuk mase bukak pose nanti. yum yum!! 

then, bile adik aku ahmad anas balik dari kafa, nampaknye durian tersebut tinggal harapan jela. die jumpe kulit durian dalam tong sampah. aku ingat selamat dah mase tu. muahaahaha. skali, die bukak peti sejuk daaa. alamak!! durian aku!! selamatkan mereka!!!

yesss!! selamat gak durian aku. yea. selamat dalam perut anas. huwwaaaaa~~~ anas wat ayat sedih. tersentuh hati kecik aku ni ngan muke kesian die. bile mengenangkan usie aku yang almost 21 taon yang dah sah-sah banyak makan durian lagi berbanding die yang baru berusia 9 taon, aku relakan die makan durian tersebot. bestkan adik-adik aku dapat akak macam aku? ahaks!

dan sekarang, mule la aku meroyan memikirkan pasal durian tu sambil type entry kat laptop. huhuhu

digital word sketching by ked

2 comments:

  1. Zatty Zaimal :wow!!!sedap gler durian tu...nk ckit ked....

    ReplyDelete
  2. hahaha..aku amik kt google je tu..eleh,,aku taw kt umah ko ade byk durian kan zaty??tp ko slalu sedekah kat monyet2..hahaha

    ReplyDelete

Feel free to drop your comments here! :)