Thursday, April 21, 2011

OUCH!! IT'S HURT...

uikss??


dah lame aku tak post new entry kan? bukan ape, busy la uols. hehehe. anyway, bace belog fatin liyana tadi mencetuskan sedikit hidayah la kat aku untuk write an entry about my teeth.  :)

aku dah tak ingat dah la bape hari bulan, tapi yang aku konpidennye, dalam bulan 2 gitu, kali kedue dalam sejarah, aku mencabot gigi kekal aku. perasaan aku mase tu tak dapat di gambarkan lagi. girang, sedih, berkabung, sume ade. 

actually, dah 2 minggu dah aku saket gigi. memang aku dah bercadang nak gi dentist pon. bese la, typical student like me, memang maleh nak pi jumpe dentist dengan alasan, takde dwet laaaa. ye!!! guys, aku memang takde dwet. tapi, demi gigi terchenta, aku gagahkan jugak mencekau barang seratos due untuk kesejahteraan idop aku pastuh.  =.="

and then, the journey begin. on that saturday, atas rekemen dan dibawe oleh yana(ex bff), kitorang gi la jumpe dentist ni. bak kate yana, sungguh pon klinik 2 nampak cam klinik harem, tapi servis die terbaek wok!

starting masuk lam klinik 2, hati aku da berbunge-bunge indah dah. mane tak nye,  receptionist 2 tego aku punye tudung. die kate, "cantek la your scarf ni. jarang i nampak scarf yang corak batik camni. tak panas ke you pakai?" err, miss aaa. actually, i pon tataw yang scarf i ni batik design. u tengok ade cam batik ka? uisshhh, mane ade panas miss. u taw, kat akhirat nanti ag panas la miss. hehehe. oke, tang 2 aku admit yang aku reke cite. sebenanye, aku diam jep mase amoy 2 puji tudung aku. neves la katekan! hahahaha

*drum roll* skang tibe la mase yang kite tunggu-tunggu. story dari dalam bilik seksaan. eh, terover laks. bilik rawatan. doc 2 memang baek. die check gigi aku, then cakap yang ade banyak lubang kat right side of my teeth. ngaaa~~ meme aku doh agok doh. ade yang kene cabot punye la. 

part yang aku paling klaka skali, mase doc 2 nak bius gusi aku. die suh aku pejam mate, bayangkan aku gi KLCC, men game kat Genting, gi Langkawi. cmne i nak bayang doc? i pernah gi KLCC jep. yang ag 2 tu x penah gi. i x ley imagine la doc. hahahahaha. cian doc 2 kene gule-gule ngan aku. 

FYI,,gigi aku yang kene cabot+damnly damage 2,,adalah GIGI GERAHAM!! so,,uols can imagine la betape nikmat+sakitnye mase doc 2 nak cabot gigi aku. 

bole,,doc 2 goyang gigi aku kiri kanan,,nak kaci cabot?? sekse aku taw x!! lenguh da mulot aku nak ngange luas2. aku sampai 1 stage,,ank suh doc 2 stop je. bukan sebab saket. tapi sebab lenguh otot mulot. hahahaha. bole g2??

at last,,after more tha 15 min i think,,doc 2 berjaye kua kan gigi aku. phheeewww~~ aku pon lege gak la. x yah ngange mulot luas2 da!!


but,,kegirangan aku x lame. ble doc tunjuk jep gigi aku kat depan mate aku,,otometikeli aku menitiskan ayaq mata nooo. bukan sebab saket,,tapi sebab sedih. aku da x de gigi!!! sayangnye kat gigi aku. kalau la aku jage elok2 dulu,,mesti x jadi camni kan??

nak wat cmne,,sesal dulu pendapatan. sesal kendian,,dapat penampau jela!! hahaahaha. doc 2 pelik gler. he said,,1st time die jumpe patient yang nanges bukan sebab saket,,tapi sebab sayang kat gigi dek non ooiiii!!!






haa,, nampak tak betape teroknye gigi aku?? geli korang memandang, besar lagi lubang lam mulut aku tu taw tak.


p/s : ni sebenanye entry da lame. baru skang ade mase nak kuakan. sorry. hehe. :)


digital word sketching by ked

No comments:

Post a Comment

Feel free to drop your comments here! :)